Fang disorienterede kunder i bermuda-trekanten

Bermuda-trekanten ligger mellem Bermuda, Florida og Puerto Rico. Bermuda-trekanten er berygtet for at være årsag til skibsforlis, flystyrt og mystiske ulykker. En teori går på, at ulykkerne sker fordi kompasnålen ikke peger korrekt i området.

Disorientering er et mareridt for piloter og kaptajner.

I disorientering leder vi instinktivt efter løsningen.

Men disorientering sker ikke kun i bermuda-trekanten.

Disorientering opstår i folkeskoler.
Disoirentering opstår på gymnasier.
Disorientering opstår på universiteter.
Disorientering sker på arbejdspladser.
Disorientering opstår derhjemme.

Disorientering kan opstå alle steder. På alle tidspunkter. Og i alle situationer.

Jeg kan havne i disorientering.
Du kan havne i disorientering.
Alle kan havne i disorientering.

Hvis alle kan havne i disorientering, så kan dine kunder også havne i disorientering.

Instinktive løsninger til disorienterede reaktioner

Min folkeskoleårgang oplevede noget meget specielt. Vi gik fra at låne bøger i biblioteket, til at bruge søgemaskiner i computerlokalet.

Søgemaskinerne hjalp skolebiblioteket på godt og ondt.

– Godt, fordi der ikke længere var larm på biblioteket.
– Ondt, fordi der ikke længere var nogen på biblioteket.

Vi var vant til instinktivt at finde løsningerne i bøger.

Men vores instinktive vaner har ændret sig.
Ikke kun i min folkeskolegeneration.
Men i hele Danmark.
Og i store dele af verden.

Hvornår har du sidst fundet kontaktoplysninger i en fysisk telefonbog?
Hvornår har du sidst fundet rutevejledninger i et atlas?

I dag bruger vi instinktivt internettet til at finde svar.
I dag bruger vi instinktivt søgemaskinerne til at finde svar.

Hvad er meningen med livet og dine kunder?

Hvad er meningen med livet?

Et spørgsmål rigtig mange religioner gerne vil svare på.

Hvorfor?

Fordi dem der har svaret – har også løsningen.

Alle brancher har disorienterede kunder der leder efter svar.

Skal jeg købe billige eller dyre løbesko?
Hvad får jeg ud af at købe økologisk børnemad?
Må jeg skyde med softguns i det offentlige rum?
Hvordan taber jeg mig sundt?
Får jeg museskader af små computermuse?
Hvordan leveres dagligvarer jeg køber online?
Kan piger lide drenge der farver hår?
Hvordan kan et kursus give mig et job?

Hvis din virksomheds blog er i afvikling, så kan du være hamrende ligeglad.

Hvis din virksomheds blog er i udvikling, så skal du i gang med at fange disorienterede kunder.

Et spark i røven til at komme i gang

Du kender din branche bedre end nogen anden gør. Du kender også dine kunder bedre end nogen anden gør. Hvis du ikke gør, så kom i gang.

Træk på alle dine ressourcer.

Find 100 produkt spørgsmål, der tager udgangspunkt i dine kunders disorientering.

Ikke 10 spørgsmål.

ikke 20 spørgsmål.

Ikke 50 spørgsmål.

Find 100 spørgsmål.

Sorter og prioriter hvilke spørgsmål du først vil gå i gang med.

Er det et spørgsmål du tit bliver stillet?
Er det et spørgsmål du kan svare kvalificeret på?
Er det et spørgsmål folk søger efter i Googles søgemaskine?

Dem der har svaret, har også løsningen.

8 thoughts on “Fang disorienterede kunder i bermuda-trekanten

  1. Utrolig god og let gennemgang. Mange gange tak for god læsning og gode tips Nima. Jeg har tilmeldt mig dit nyhedsbrev. Glæder mig til at læse din næste artikel.

    VH Emilie

  2. Hej Nima
    Fremragende indlæg. Jeg har et spørgsmål dog! Hvordan finder man antallet af søgninger på spørgsmål om have redskaber????

  3. Fremragende input nima. Kan man finde dig som taler til nogle konferencer i 2013?
    Jeg har sendt dig en mail henvendelse.
    /Leif

  4. Godt indlæg Nima. Jeg har tilmeldt mig dit nyhedsbrev men ikke modtaget noget? Er det en fejl eller er det meningen? Hilsen Louise

  5. Jeg har sat mine praktikanter i gang med opgaven. Har du nogle bud på hvordan man motiverer dem til at finde 100 spørgsmål? Det er jo ikke ligefrem barnemad at finde 100 spørgsmål 😉
    Venlig hilsen Lisbeth

Comments are closed.