De umulige links er mulige

Formålet med søgemaskineoptimering er at forbedre og vedligeholde placeringer i søgeresultaterne. Gode placeringer i søgeresultaterne giver mere eksponering. Mere eksponering giver flere besøgende. Flere besøgende giver flere kunder. Flere kunder giver flere penge i kassen.

Hvis du vil have flere penge i kassen, så er du nødt til at lave linkbuilding.

De mulige links

Opret en ressourceliste. Publicer indhold til læring. Tilføj artikler til artikeldatabaser. Skriv pressemeddelelser. Følg op på pressemeddelelser. Lav spændende undersøgelser. Tilføj din side til et gratis linkkatalog. Tilføj din side til et linkkatalog med betaling. Opret en ordbog. Opret et katalog. Bed om lokale links. Bed om ressource links. Bed om forhandler links. Bed bloggere om links. Svar på spørgsmål for links. Tilføj links i Wikipedia. Tilføj links i din signatur på forums. Bedøm produkter for links. Bedøm sider for links. Bedøm begivenheder for links. Bedøm alt for links. Opret links igennem eksterne blogs. Skriv kommentarer med links. Betal for links. Lej links. Hold konkurrencer for links. Giv noget værdfuldt for links. Interview for links. Opret top 10 lister for links. Opret ekspertlister for links. Tilføj nyheder for links. Opfør dig kontroversielt for links. Lav guerrilla marketing for links. Tilføj billeder for links. Tilbyd gratis medlemskab for links.

Værsgo. Det var så lidt.

Du kan nu oprette, skrive, tilføje og bede om links lige så tosset du vil. Stort set alle professionelle SEO konsulenter og SEO bureauer anvender nogle af de eksempler jeg netop har givet dig.

Hvis du allerede har stor sucess med linkbuilding, så behøves du ikke at læse videre.

Men hvis du gerne vil forbedre dine linkbuilding kompetencer, så er du nødt til at tænke længere end listen. Du er nødt til at kigge på ideerne og udvikle dem.

Alle kan oprette links i linkkataloger. Alle kan oprette links i spam blogs. Alle kan oprette links i blog kommentarer. Du får aldrig success hvis du vil konkurrere med alle. Du får først sucess når du konkurrerer med få. De få som er i stand til at tænke smartere end alle andre.

Det bedste linkbuilding værktøj er din hjerne – så brug den

I de seneste måneder har jeg fået tons af links fra danske og udenlandske hjemmesider. Links fra blandt andet Danmarks Radio, Amerikanske magasiner, offentlige institutioner og reelle bloggere.

Jeg har aldrig betalt 1 krone for links.
Og jeg kommer heller aldrig til at betale 1 krone for links.

Hvis du gerne vil have hamrende gode links for 0 kroner, så er du nødt til at ændre din tilgang til linkbuilding. Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Guides er for folk der ikke gider at tænke selv. Du er nødt til at tænke selv hvis du vil have sucess med linkbuilding

Her er mine 4 principper for linkbuilding:

Intet er umuligt
– Hvis der er links på hjemmesiden, så kan du få et link.
Link: The Deinitive guide to linkbuilding

Tænk kvalitativt
– Et godt link er bedre end 100 links der kan efterlignes.
Link: How to produce high quality content

Kontekst betyder alt
– Find konteksten mellem en linkbuilding ide og din hjemmeside.

Kommunikation og timing
– Hvorfor afviser du gadesælgere og Unicef arbejdere?
Link: 6 steps that get big shots to answer your Email

De samme 4 principper gør sig gældende for content marketing i praksis.

Arbejder du hårdt med linkbuilding? Eller arbejder du smart med linkbuilding?

Forstil dig at du står ude på en åben savanne med din konkurrent

En gepard kommer løbende imod jer.

Det første du gør er at tage et par løbesko på.

Din konkurrent kigger forvirret på dig.

Hvad har du gang i? Du kan sgu da ikke løbe fra en gepard?

Du behøves ikke at løbe fra geparden. Du skal bare løbe fra konkurrenten.

Så angriber geparden ham først.

3 thoughts on “De umulige links er mulige

Comments are closed.